Ο
Ξερόλας
(ή
ο κατά φαντασίαν παντογνώστης)
Ο Ξερόλας είναι γνωστός σε όλους
μας. Είναι ο κατά φαντασίαν παντογνώστης που, αν τολμήσεις και τον
αμφισβητήσεις, θα γίνει πυρ και μανία!
Η επίδειξη γνώσεων ενός ξερόλα συνήθως
γίνεται μέσω της αμφισβήτησης της άποψης κάποιου άλλου, τον οποίο κατά βάθος
μπορεί να παραδέχεται ή ακόμη και να θαυμάζει! Μέσα από την απαξίωση αυτών
που θαυμάζει, τροφοδοτείται ο εγωισμός του. Πάντα θα επιμένει με τρόπο
επιβλητικό, αλλά και ειρωνικό και απαξιωτικό μπας και πείσει τους άλλους ότι η άποψή του
είναι η μόνη αλήθεια. Έχει
οπωσδήποτε γνώσεις αλλά τις βασίζει συνήθως σε σκόρπιες
επιφανειακές γνώσεις από εδώ και από εκεί που του ταιριάζουν..... Ο ξερόλας είναι κατά κύριο λόγο
παρωπιδιστής και φοβάται να αποδεχθεί το άδικο ή την ημιμάθεια. Η κόντρα που δημιουργεί ένας ξερόλας μπορεί
να φτάσει ασυναίσθητα σε «bullying» λόγω απόρριψης ,που έχει
αποκτήσει από πολυτεμαχισμένη πληροφόρηση.
Τώρα εσπέρας προκείμενο:
Με το κείμενό μου που δημοσιεύτηκε στις
εφημερίδες μας «Ειδήσεις» και «Πρωϊνή» με τίτλο «Για την ονομασία της Δοϊράνης»,
δεν είχα πρόθεση να έρθω σε κόντρα με κανένα ή να τον διαψεύσω, αλλά να
καταθέσω τη δικιά μου άποψη (όπως εξ άλλου εκλήθημεν από τον επαϊοντα), σύμφωνα
με τα ιστορικά στοιχεία που έχω. Στην
μόνη περίπτωση που ανέφερα το όνομά του, ήταν στο χιουμοριστικό σχόλιο «Ο
ευγενής του Πόντου- Αναστάσιε εμπρός να καταλάβουμε τη γη των προγόνων σου….» ,
πιστεύοντας ότι έχει χιούμορ, αλλά τώρα καθυστερημένα κατάλαβα ότι δεν έχει
χιούμορ, έχει πλάκα.
Και πλάκα έχει όποιος ασχολείται σατιρίζει και
γελάει με τους άλλους, του στυλ:. «Ξέρεις ντο είπεν ο Κωστίκας», «εξέρς ντο
έλεγαν οι Στενημαχίτες», Εξέρς ντε εποίκανε οι Καστανιώτες» κ.λ.π. ποτέ με τον εαυτό του και τη ράτσα του.
Γνωρίζει ο κρίνων, επικρίνων και κατακρίνων με αυτό το απαράδεκτο ύφος, (όπως
που είπα και άλλοι), ότι έχω πλούσια
βιβλιογραφία, ιστορίας και λαογραφίας. Εξ άλλου υπάρχουν σήμερα και οι διαδικτυακοί τόποι από όπου
μπορεί κανείς εύκολα να βρει από αυτά
που έχουν γράψει οι ειδικοί ιστορικοί και λαογράφοι. Για παράδειγμα στον
ιστότοπο e-istoria, υπάρχουν πολλά ιστορικά και
λαογραφικά κείμενα που έχουν δημοσιευτεί σε εκδόσεις του Ιδρύματος Μελετών
Χερσονήσου του Αίμου (ΙΜΧΑ).
Ας
δούμε μερικές πηγές για να φύγει η αγωνία και τα τάχαμ ερωτηματικά από τον
Αναστάσιο. Πάντως, ούτε η επιφοίτηση
του Αγίου Θρακικού πνεύματος μου ήρθε, ούτε από τον κ- - ο μου τα έβγαλα. Και
πάντως δεν τα ξέρω όλα, όμως αυτά που ξέρω και παίρνω την ευθύνη να γράψω
δημόσια, τα ξέρω καλά…Ιδού λοιπόν μερικές πηγές:
1.
Ίδρυμα Μείζονος Ελληνισμού
Εγκυκλοπαίδεια
Μείζονος Ελληνισμού – Μ. Ασία-Εύξεινος Πόντος- Θράκη- Κωνσταντινούπολη
2.
e-istoria.com-Μ. Ασία-Θράκη-Πόντος.
3.
Κέντρο Μικρασιατικών σπουδών
Επιπλέον εμείς οι μαρξιστές έχουμε και άλλες πηγές
όπως για παράδειγμα την 50τομη Παγκόσμια ιστορίας της Ακαδημίας Επιστημών της
ΕΣΣΔ και την «Μεγάλη Σοβιετική Εγκυκλοπαίδεια». Να ένα απόσπασμα λίαν
διαφωτιστικό:
«Πρέπει να δεχθεί κανείς ότι ο
Σουλτάνος δε ζητούσε παρά ένα πρόσχημα για να εξοντώσει τους τελευταίους
Κομνηνούς. Που για τους υπόδουλους Έλληνες του Πόντου αποτελούσε ένα έμβλημα,
ένα σύμβολο και το βρήκε σε ένα γράμμα της Θεοδώρας Μεγ. Κομνηνής, κόρης του
Ιωάν Κομνηνού και συζύγου του Uzun Xasan της Περσίας. Έτσι στις 26 Μάρτη του
1463 έριξε τον τελευταίο αυτοκράτορα της Τραπεζούντας Δαυϊδ Κομνηνό, του τρεις
γιους του και τον ανιψιό του σε κάποιο φρούριο της Αδριανούπολης και μετά
λίγους μήνες τους μετέφερε και τους φυλάκισε στην Κωνσταντινούπολη στο φρούριο
Γεντί Κουλέ ή Επταπύργιο όπου τους αποκεφάλισαν τη νύχτα της 1ης
Νοέμβρη 1463».
Εν πάσει περιπτώσει προσωπικά δε
βρήκα στοιχεία από άλλο ιστορικό για μεταφορά του Δαυϊδ Κομνηνού στη κοιλάδα
του Στρυμώνα, πλην του καθηγητή Σωκράτη
Κρακρά στο πόνημά του, «Οι λέοντες της Τραπεζούντας» (e. Istoria-pontos).
Και φυσικά, ούτε παρουσία των
Δορανιτών, ευγενών του Πόντου στην περιοχή της Δοϊράνης.
Αλλά παραμένουν αναπάντητα θέματα
από τον επαίοντα και στα δύο άρθρα:
1.
Ότι γύρω από την
Λίμνη Δοϊράνη ζούσαν τα Θρακικά φύλλα: «Δόβηρες,
Αγριάνες, και Οδόμαντες». (Ηροδότου Ιστορίαι, Τερψιχόρη, 16) Στην ευρύτερη περιοχή υπήρχαν και άλλα
Θρακικά φύλα, όπως οι Κρήστονες στο νότιο τμήμα του ν. Κιλκίς, οι Μύγδονες στην
περιοχή της Επαρχίας Λαγκαδά, οι Μαίδοι (από τους οποίους προέρχεται ο
Σπάρτακος) στην άνω κοιλάδα του Στρυμώνα.κ.λ.π.
Από τους Δόβηρες πήρε και την ονομασία η
Λίμνη: (Δόβηρες- Δοβηράνη - Δοϊράνη). Εξ άλλου υπάρχει σήμερα στη Δοϊράνη
ξενοδοχείο «Δόβηρος». Αυτός που έδωσε την ονομασία, ξέρει προφανώς πιο πολλά
από τον επαϊοντα.
2.
Ότι οι η δυναστεία των Κομνηνών έχουν καταγωγή από την
Θράκη, βασίλευσαν πάνω από ένα αιώνα
(120 χρόνια) στη Βασιλεύουσα (Κωνσταντινούπολη) και στη συνέχεια οι απόγονοί
τους στη Τραπεζούντα περίπου δύο αιώνες.
(Για τον Υψηλάντη λέει και σωστά κατά την άποψή μου, ότι η μακρινή καταγωγή
είναι από την Υψηλή (Ύψαλα) του Πόντου, (αν και ιστορικοί αναφέρουν ότι η
οικογένεια έφυγε από την Κωνσταντινούπολη στον Πόντο το 1204 όταν την κατέλαβαν
οι Φράγκοι το 1204) και παρόλο που η οικογένεια Υψηλάντη έζησε για πάνω από δύο
αιώνες εκτός Πόντου (από το 1640 σε Κωνσταντινούπολη-Ρωσία) και ο ίδιος ο Αλ.
Υψηλάντης στα “αφιερωματικά” του (Βιογραφικό) στην Φιλική Εταιρεία αναφέρει ως
τόπο καταγωγής του τη Θράκη και την Κωνσταντινούπολη (Φαναριώτης).}
Τα παραπάνω του είναι δύσκολο ως φαίνεται
να τα αναφέρει και να τα παραδεχτεί.
Πάμε παρακάτω:
Αποτελεί θράσος και μάλιστα απύθμενο να απαξιοί
ο Α.Α. τα σημαντικότατα δρώμενα που έλκουν την
καταγωγή τους από την αρχαία Ελλάδα, και να τα βαπτίζει «εξ ανατολής», δρώμενα
που κατά γενική ομολογία έχουν προέλευση τη Θράκη του Ορφέα, του Διόνυσου, των
εννέα Μουσών, των Μυστηρίων όπως των
Καβιρείων και Ελευσίνιων Μυστηρίων. Δρώμενα όπως, τα Αναστενάρια. Οι Καλόγεροι,
οι Χούχουτοι, οι Κούκεροι, ο Κιομπέκ Μπέης, Η Μπάμπω, τα βρεξούδια, τα
χελιδονίσμτα κ.λ.π
Έθιμα που δεν υπάρχουν σε άλλες ράτσες, που
σε κάποιες «Μονοκαλλιέργεια είναι ο χορός και το τραγούδι»
Να κάνει πως αγνοεί ότι, σύμφωνα με τους
εθνολόγους, λαογράφους κ.λ.π από τη Θράκη ήρθε η μουσική, η φωτιά κ.λ.π.
Αποτελεί ίδιον τον νέο-Πόντιων να τα
θεωρούν, να τα βαπτίζουν κάποια δικά τους και μυθοπλάστες και με «Γκαιμπελίστικη»
τακτική να τα προβάλλουν ως τέτοια. Να
μας πουν γιατί δεν έχουν τέτοια δρώμενα και γιατί, ενώ όπου έζησε Ελληνισμός
έχουν βρεθεί αρχαιολογικά ευρήματα, όπως στα παράλια της Αιγιακής Μ. Ασίας,
όπως Πέργαμος, Φώκαια, Έφεσος,
Κλαζομεναί, Μίλητος, σε ολόκληρη τη
Θράκη Δυτική, Ανατολική και
Βόρεια, αλλά και σε ολόκληρη τη Ελλάδα, και στον Πόντο δεν υπάρχουν;
Και με
βάση τα παραπάνω ένα γενικό σχόλιο:
Όσοι ασχολούμαστε και γράφουμε Ιστορία, Λαογραφία
κ.λ.π, μέσα βέβαια από πηγές ειδικών
επιστημόνων που έχουν μελετήσει και αφιερώσει πολλά χρόνια από τη ζωή τους
πρέπει να είμαστε προσεκτικοί και σοβαροί. Δεν λέω ότι με βάση αυτά που
γράφηκαν ή και αυτά που προσωπικά ερευνήσαμε, δεν μπορούμε να διαμορφώνουμε
άποψη. Όμως, επαναλαμβάνω, πρέπει να είμαστε προσεκτικοί και να σεβόμαστε
ανθρώπους, γεγονότα κ.λ.π.
Πολλοί επιστήμονες λένε ότι η ιστορία μπορεί να κάνει λάθος να έχει
υπερβολές με την έννοια: Έλληνας είμαι,
γράφω και εξυμνώ του Έλληνες τα κατορθώματά, τους αγώνες τους. Η λαογραφία όμως
δεν κάνει λάθος: κάνω αυτό ή εκείνο το δρώμενο γιατί είμαι Θρακιώτης, είμαι
Μικρασιάτης, είμαι Πόντιος κ.λ.π. και γενικά Έλληνας και το κουβαλώ απ’ τα γεννοφάσκια μου.
Δεν μπορώ πραγματικά να αντιληφθώ αυτά: την
υπερβολή, την μυθοπλασία για να δείξουμε ότι ότι είμες, εμείς είμες, ή ότι
επήκα με παραπάνω από τους άλλους κ. ά.
Από τον Σεπτέμβρη του 1992 που ήρθα στο Κιλκίς
και μέχρι και τώρα και τι δεν έχω ακούσει. Να γράψω λίγα: «Οι Πόντιοι είναι το
πιο αρχαίο έθνος στον κόσμο!» - «η Φιλική Εταιρεία ιδρύθηκε από Πόντιους στην
Τραπεζούντα!» - «Οι Πόντιοι έφεραν το
πολιτισμό!», «η Ποντιακή λύρα είναι η πιο αρχαία που υπάρχει!», «Οι Πόντιοι
ίδρυσαν την Οδησσό!» και ο κατάλογος δεν έχει τέλος. Και γι αυτό ευθύνονται
αυτοί οι Νέο-Πόντιοι εθνικιστές. Αδέλφια, κανείτε, πως το λένε, φτάνει…
Οι Έλληνες στην μεγάλη πλειοψηφία δε διαβάζουν
και δεν έχουν παιδεία, γενική μόρφωση. Ειδικά των Ποντίων τους έχουν
δηλητηριάσει την ψυχή και τον νου από την δεκαετία του 80’ όλοι αυτοί οι
Νέο-Πόντιοι ρατσιστές-εθνικιστές με όλα αυτά που γράφουν και λένε, που δεν τα
έχουν οι Πόντιοι ανάγκη για να επιβεβαιώνονται. Μια χαρά ράτσα είναι…
Να είμαστε περήφανοι για τη φυλή μας, για τη
ράτσα μας που είπε και ο Στελάρας ο Καζαντζίδης και να αγαπάμε και να
νοσταλγούμε τις αλησμόνητες πατρίδες από όπου ήρθαν οι παππούδες μας. Αλλά για
όσα κάναμε, για όσα έχουμε, για όσα μας πρέπουν. Όλα τα παραπανίσια, τις
υπερβολές, τα εθνικιστικά-ρατσιστικά, τις μυθοπλασίες δεν τα έχουμε ανάγκη.
Αλλιώς κινδυνεύουμε να γίνουμε graphic, Graphical, picturesque πώς να το χαρακτηρίσω…
Κώστας
Πινέλης 1-3--2017
δημοσιεύτηκε στις εφημερίδες "Ειδήσεις" και "Πρωϊνή"του Κιλκίς
ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ...
ΑπάντησηΔιαγραφήhttp://eyrytixn.blogspot.gr/2012/03/blog-post_10.html